התחבר באמצעות פייסבוק, זה הרבה יותר מהיר
התחבר בעזרת פייסבוק:
זכור אותי
אוריגמי - קטגורית האוריגמי הגדולה בישראל
יצירה לילדים ולמבוגרים - באתר מדריכי יצירה שידהימו אתכם מחדש כל פעם
אוהבים מתוקים? לחצו בשביל עשרות מדריכי עוגות ועוגיות
איך מכינים פיתות בשטחמאת: Bolki Bob
איך מכינים בצקמאת: Bolki Bob
איך להכין עוגיות שיבולת שועל וצימוקיםמאת: Lacooky
איך להכין לחמניות בייגל טעימות במיוחדמאת: Lacooky
איך להכין עוגיות פצפוצי שוקולד (צ'וקלט צ'יפ) מטורפותמאת: Lacooky
22/01/2015 08:46:25 מאת: efrat כתב מתחיל
זכיינות בתחום המזון היא הזכות של אדם פרטי לפתוח חנות מזון: סופרמרקט, בית קפה, וכד' – תוך שימוש בשם של מותג רשתי ידוע – מקרב רשתות המזון והקפה הידועות. המוצרים נקנים מאותה רשת גדולה בה השתמש הזכיין, אך הוא פועל כבעל עסק עצמאי לכל דבר ועניין, ומשלשל לכיסו את התשואה מן הפעילות. בפועל, שימוש בשם של רשת ממותגת סייע ללא מעט בעלי עסקים להיות רווחיים, אולם בדומה להקמת כל עסק אחר – זה לא מתאים לכל אחד.
חשוב להיות מכוון מטרה ולגבש תכנית עסקית עבור החנות
בדומה לעסק שהוא פרטי לגמרי, נדרשת תכנית עסקית נאותה שתסייע לעסק להתקיים. בשונה מארגון פרטי, הקמת חנות שהיא סניף של רשת ידועה כמו זכיינות מסעדות אנטריקוטה מסייעת לזכיין למכור יותר, שכן אם עובר אורח מגיע לאזור ורואה בית קפה פרטי, לעומת בית קפה מטעם רשת ידועה, הוא יבחר בשני בסבירות גבוהה יותר: הוא מכיר את המוצרים ויודע, כנראה, מה ברצונו לקנות/להזמין עוד בטרם פגש את המוכר הראשון מבעד לדלפק.
מומלץ לבדוק היטב מהו מצבה של הרשת אליה אתה מחובר כזכיין
לעתים מתפרסמות כתבות בעיתונות הכתובה או האלקטרונית לגבי מצבה של הרשת, אמון הציבור בה, והתבטאויות של בכירי ההנהלה שלא בהכרח נשאו חן בעיניי חלקים מסוימים בציבור. חשוב לעשות שיעורי בית ולבדוק נתונים אלו – וחשוב עוד יותר – לבדוק האם זה רלוונטי לאזור בו אתה עתיד לפעול. לדוגמה: אם מדובר בסערה שבמרכזה נמצאת אוכלוסיה דתית כלשהי, אך הפעילות היא ברעננה או צפון תל אביב, ייתכן ועובדה זו תהיה פחות רלוונטית עבורך כבעל עסק, לעומת מצב בו תקים את העסק הזכייני בבני ברק.
חשוב לוודא שהרשת נמצאת במגמת עלייה מבחינה כלכלית
לעתים, דווקא רשתות שעובדות עם זכיינים אשר נראות פופולריות בציבור – מתבררות כארגונים שהמצב הכלכלי בהם אינו מזהיר. היו ומדובר בסניף שמנוהל על ידך, והרווחיות תלויה אך ורק בך, חשוב לבדוק ממה נובעים נתונים אלו: אם הם נובעים מניהול קלוקל של מחלקת הכספים – אין סיבה לדאגה, משום שהמותג מקובל, ופעיל, והבעיה נמצאת למעלה בדרגים הגבוהים. לעומת זאת, אם המצב הכלכלי נובע מכך שלקוחות לא פוקדים את סניפי הרשת – הזכייניים ושאינם – יש מקום לדאגה, ומוטב לחפש חברה-מזכה אחרת.
הכניסו את שם החבר ואת כתובת האימייל שלו.